Szuper prototípusok, amik vélhetően sosem kerülnek gyártásba
Sokkal jobb lett volna látni ezeket a járműveket az utcán közlekedni, ahelyett, hogy a standokon ülnének az autókiállításokon. A koncepcióautók olyan járművek, amelyeket az autógyártó cégek fejlesztettek ki, hogy bemutassák az általuk kifejlesztett új technológiákat és a tervezők által létrehozott új stílusokat. Ezeket a koncepcióautókat általában először az egész világon megrendezett autókiállításokon mutatják be, hogy felhívják a figyelmet az autógyártók által végzett innovatív munkára, de nem rendeltetésük, hogy eladják a hétköznapi vásárlóknak. Gondoljon a csúcskategóriás divatbemutatókra; a kifutón lévő ruhák nem jelennek meg az üzletekben, de erősen befolyásolják azokat a ruhákat, amelyek eljutnak a dizájner butikokig.
A Mercedes-Benz mindig a fején találja a szöget, legyen szó szuperautók vagy koncepcióautók tervezéséről . A Vision Mercedes-Maybach 6 lehetetlenül hosszú és elegáns pár, háború előtti autóstílusú, de 2050-re újragondolt. Az autó minden szögből luxust áraszt, kitűnő fülkéjével, amely úgy néz ki, mint egy 5 csillagos szálloda lounge és egy csúcstechnológiájú virtuális pilótafülke, amelyet a szélvédő üvegén mutatnak be. Hosszú motorházteteje alatt négy kompakt villanymotor található, amelyek 750 LE teljesítményt nyújtanak.
A világ legnépszerűbb autókiállításainak látogatói elbűvölhetik magukat a szuperautó-társaságok – például a Mercedes, a Porsche, a Lamborghini és aRolls-Royce – koncepcióautói által. De sajnos az autórajongóknak el kell fogadniuk azt a tényt,e csodálatos járművek sorsa nem más, mint drága és nagyon jól megtervezett műalkotások, melyeket csak csodálni lehet de forgalomban használni talán sosem.
Rolls-Royce Vision Next 100. rajongói bepillantást nyerhetnek a következő 100 évben várható eseményekre. A 103EX kódnevű 20 méteres limuzin olyan drámai és látványos, amit bárki elvárhatna egy következő generációs Rolls-Royce járműtől. Legfigyelemreméltóbb tulajdonsága, hogy külseje kihúzott kerekekkel rendelkezik, így az autó szinte úgy tűnik, mintha a levegőben lebegne, ahelyett, hogy a földön gurulna.
Mercedes-Benz Ener-G-Force A G-Force koncepció robusztus, bárhová utazó terepjáró volt, robusztus fémes vázzal, nagy terepkerékkel és kicsi ablakokkal, amelyek a tisztek biztonságát szolgálják bent. Érdekes módon a jármű újrahasznosított vizet szállít, amely hidrogénné alakítható üzemanyagcelláinak áramellátására.
Lamborghini Terzo Millenio
A szuperautóknál a Lamborghini a legnagyobb név, így alig meglepő, hogy az olasz autógyártó minden idők leglenyűgözőbb koncepcióautóival is előállt. 2017-ben a Lamborghini és a Massachusettsi Műszaki Intézet (MIT) összefogva hozta létre azt, amit könnyen a jövő szuperautójának lehetne nevezni – és nem csak úgy, ahogy kinéz! A Terzo Millenio olyan futurisztikus technológiával büszkélkedhet, amely az elkövetkező években is megfelelő lehet a pályán, például karosszéria panelek, amelyek valójában az elektromos jármű áramforrásai.
Lincoln Continental
Continental Concept volt a Lincoln kísérlet arra, hogy visszatérjen a Rolls-Royce által átvett nagy luxusszedán szegmens uralásának korábbi módjaihoz. Az autó elegáns, hosszú, lapos sárvédővel, magas övvonallal, amely megragadta az 1960-as évek ikonikus Continental lényegét. Sajnos a 2002-es Continental Concept soha nem készült el, és végül aukción adták el. De Lincoln 2015-ben készített egy másik kontinentális koncepciót, amelyet jelenleg gyártanak.
Chrysler Atlantic
Az Atlanti-óceán elegáns, retró ihletésű dizájnnal forgatott, és tisztelgett a Bugatti Atlantique előtt. 360 lóerős V8-as motorja volt, amely az akkori idő egyik leggyorsabb kupéjává tette. Az Atlanti-óceánt soha nem gyártották, de hosszú évekig a Chrysler haloautójaként szolgált.
Cadillac Cien
A Chryslerhez hasonlóan a Cadillac sem egy név, amelyet általában a szuperautókhoz társítanak, így amikor az autóipari óriás 2002-ben előállt a Cadillac Cien koncepcióautóval, felhúzta néhány ember a szemöldökét. Szögletes megjelenését az F-22 lopakodó vadászgép inspirálta, és egy speciálisan megtervezett és épített V12-es motorral rendelkezik, amely a motorháztető tiszta paneljén keresztül látható, 750 lóerő generálására képes, mindezt egy kevésbé erős V8-motor üzemanyag-fogyasztásával.
Chrysler ME412
Az art deco stílusú Chrysler Atlantic korántsem az egyetlen alkalom, amikor az autógyártó belépett a koncepciós szuperautók magas költségű világába. A 2004-es Chrysler ME412 – vagy hogy az autó megkapja a saját nevét, a Chrysler ME-Four-Twelve – szintén debütált a rangos Detroiti Autószalonban, de mindig csak koncepcióautó maradt, ami a Chrysler talán rossz vezetésének az eredménye. a 2000-es évek közepén. Az ME-414 középmotor, négy turbófeltöltő és tizenkét henger volt, amelyek több mint lenyűgöző 850 LE teljesítményre képesek. A legjobb az egészben, hogy ez a pompás koncepciójármű kevesebb mint 3000 fontot nyomott, köszönhetően a szuper könnyű szénszálas karosszériának.
Infiniti Essence
Olyan cégektől kezdve, mint a Lamborghini, a Ford és a Chrysler, akik mind hosszú és ünnepelt örökséggel büszkélkedhetnek modern koncepciójárműveik mögött, egészen egy autóvállalatig, amely csak harminc éve létezik, de amelynek mégis sikerült igazán fejet fordító járműveket létrehoznia rövid létükben. A Louis Vuitton divatsztárral közösen tervezett Infiniti Essence kívülről és belülről egyaránt luxust áraszt, és borsos 592 LE hibrid motor hajtja.
Pontiac GTO
Az USA-nak is sikerült néhány feltörési koncepcióval előállnia az évek során, nem utolsósorban az 1999-es Pontiac GTO-hoz. Mint a Lamborghini Miura, az 1999-es Pontiac is egy régi GTO modellen alapult, amelyet korábban tíz éve gyártottak. Sajnos a Pontiac koncepciója soha nem hozta létre a gyártást, de arra ösztönözte a többi autógyártót, hogy saját hátsó katalógusukba nézzenek bele az új járművek lehetőségeiért.
Mazda Furai
A 2008-as Mazda Furai úgy néz ki, mintha inkább otthon lenne a versenypályán, mintsem egy külvárosi garázsban parkolna. Az autó karcsú szénszálas karosszériája borított egy szupererős, 460 lóerős rotációs versenymotort, amely tiszta etanollal működött. A tesztvezetők megállapították, nagyon gyors és nagyon zajos volt. És a Mazda sajnos nagyon gyúlékony is. A legnépszerűbb motormagazin egyik ilyen tesztvezetése során a létező egyetlen Mazda Furai sajnos ropogósan égett.
Lamborghini Egoista
Lehet, hogy a Lamborghini meghaladja a listán való méltányos megjelenését, de ne felejtsük el, hogy a legjobb soha nem gyártott koncepcióautók közül áll össze – és ami a koncepcióautókat illeti, az olaszok valóban urai a saját területüknek. Vegyük például a szokatlan megjelenésű Lamborghini Egoistát 2013-ból. Talán nem azok a formák, amelyeket a Lamborghini szerelmesei vártak kedvenc autógyártóiktól,ez inkább hasonlít valami origami formára. Nem kétséges, hogy ez egy olyan autó, ami után mindenkinek megfordul a feje.
Lamborghini Raptor
Koncepciós szuper autó, amelynek neve megfelel a fergeteges stílusának. Ezt az autót néha Zagato Raptor néven emlegetik a két vállalat partnerségének köszönhetően. A rangos Genfi Autószalonon debütált 1996-ban. A klasszikus Lamborghini V12 motorral hajtott Lamborghini / Zagato Raptor ennek ellenére olyan funkciókkal rendelkezik, amelyek rendhagyóak voltak, még egy szuper autó esetében is. Például a megszokott Lambo ajtók helyett az egész autó teteje vízszintesen felemelkedett, hogy a vezető és az utas beülhessen az ülésére.
Forrás: hotcars.com