Kezdőlap Belföld Csökkent az okostelefonok globális eladása az idei elő negyedévben

Csökkent az okostelefonok globális eladása az idei elő negyedévben

netmed

Az idei első negyedévben 299 millió 138 ezer okostelefont értékesítettek világszerte, 20,2 százalékkal kevesebbet az egy évvel korábbinál – áll a Gartner Strategy amerikai piackutató honlapján.

A cég számításai szerint tavaly összesen 1 milliárd 540 millió 657 ezer okostelefont adtak el a világon, ami 1 százalékkal elmaradt a megelőző évhez képes.
    A március végével záródott idei első három hónapban a Samsung 55 millió 333 ezer készüléket értékesített, 22,7 százalékkal kevesebbet az egy évvel korábbinál. Ennek ellenére a cég megőrizte piacvezető helyét 18,5 százalékkal, bár ez kisebb az egy évvel korábbi 19,1 százaléknál.
    Maradt a második helyen a Huawei. A kínai cég piaci részesedése 15,6 százalékról 14,2 százalékra mérséklődött, eladott készülékeinek a száma 27,3 százalékkal, 42 millió 499 ezerre csökkent.
    Tartotta harmadik helyét az amerikai Apple, piaci részesedése még nőtt is, 11,9 százalékról 13,7 százalékra. Az idei első negyedévben 40 millió 920 ezer készüléket érékesített, 8,2 százalékkal kevesebbet a tavalyi első negyedévinél.
    Negyedik maradt a kínai Xiaomi, amelynek a piaci részesedése a negyedévben 7,3 százalékról 9,3 százalékra nőtt, az eladott készülékek száma 1,4 százalékkal, 27 millió 817 ezerre emelkedett.
    A szintén kínai Oppo volt az ötödik a globális piacon. Az eladott készülékeinek a száma 19,1 százalékkal, 23 millió 949 ezerre zuhant, ugyanakkor a piai részesedése 7,9 százalékról 8 százalékra nőtt.
    Minden más gyártó összesen 108 millió 621 ezer készüléket adott el az idei első negyedévben, 24,2 százalékkal kevesebbet az egy évvel korábbinál. Eközben együttes piaci részesedésük a tavalyi első negyedévi 38,2 százalékról 36,3 százalékra csökkent.

A vásárlások csökkenése egyértelműen a koronavírus járványnak köszönhető. Nagy kérdés, hogy a karanténhelyzet mennyire befolyásolja majd a fogyasztói szokásokat! Egyes elemzők szerint az otthonaikból kiszabadult emberek nagy mértékű költekezésbe kezdenek, hogy korábbi szokásaiknak megfelelően, minden évben újra cserélik telefonjaikat. Sokan viszont úgy gondolják ez a globális vészhelyzet megtanította az embereket a tudatos fogyasztásra, megtapasztalván anyagi sebezhetőségüket, a jövőben tudatosabb pénzügyi döntéseket hoznak. Ennek az új fogyasztói szemléletnek pedig része lehet, hogy átértékelik a valós szükségleteiket és megbékélnek azzal, hogy telefonjaikat akár csak 2-3 év elteltével cserélik.

Forrás: MTI | Fotó: Shutterstock

0 hozzászólás
1

Kapcsolódó cikkek